tisdag 20 juli 2010

Luleå

Crowded på Kallax.

Alternativt redskap.


Kan någon berätta för en nyfiken själ varför det blir alldeles vitt längs med drinkens yta?

tisdag 13 juli 2010

fara på affärn

Preppar med espresso, sedan väntar packning för TVÅ resor! Dels Lule (jag KAN inte säga det där med å) och dels Farnborough.

Vädret får avgöra längden på ben och ärmar på kläderna som får följa med till Lule Å, i England blir jag utrustad med t-shirts and a baseball cap och ska komba detta med a pair of smart jeans. Borde vara nemas.

...

Jag ringer mamma.

torsdag 8 juli 2010

det blir kallt i Sverige ibland

Topshop FW10
Den där ser väl helt fantastiskt mysig ut!

onsdag 7 juli 2010

skjortan hänger utanför

Var på Grönan med härligaste gänget igår! Vill SÅ göra om det! Efter att ha åkt ALLT (som vi ville åka) sa jag tillslut njaej till fritt fall tilt. Vi fyra som vänligt men bestämt avböjde den jubelartade peppningen åkte istället ett varv med berg&dalbanan classic.

Efter det blev det Hollänsk seger mot uru-uru-uru-gu-aj! Inte kunde vi några hejaramsor men komigenkomigen och skål fungerade tydligen fint. Eftersom klockan bara var tidigt såg vi Memento efter att alla dragit. Den var bra. Sen var det jättesent.

Idag har jag åkt pendeltåg och sett ett par substitutskor till de där röda prickiga (MT). De kostade hela 149 riksdaler.

tisdag 6 juli 2010

vad gör man åt blåsor under foten?

Smartaste uppfinningen made my day!
 
GT: Med en citronskiva i är det en drink. Annars är det en grogg. Morfar lär mig så bra saker.
 
Mormor kan grejer också. Knåpa ihop såhär goda små saker till exempel.
Drinken började svettas lite där i hettan på framsidans altan.
Redbull Flugtag, promenad, båt, sushi och ett härligt dopp i Tanto ägnade jag och Mathias dagen åt. Sedan kom resten av pojkarna och då snackades det lite skit i vanlig ordning medan vi torkade efter doppet, sedan Skinnis en stund.

Shutter Island var bra förresten, lite creepy och lite bluescreen men bra!


söndag 4 juli 2010

men det var liksom ett fridfullt stänk, lite skvätt-skvätt, som, bara...

Jag och Kati solade en dag i Kungsan och räknade frihetsgrader (nerds) på en stor och häftig lastbil (nerds). Tårta på jobbet, fotoutställning vid Hötorget och blodstänk på en bänk här hemma i villaidyllen.

Nu blir det Långholmen med Mathias och förhoppningsvis resten också! Tur de är snabba på att höra av sig.. men så är det söndag idag.

torsdag 1 juli 2010

Kan inte nån hitta på en tantvänlig rabattkampanj?

Imorse när jag var ner och handlade frukost var de tvugna att öppna en ny kassa för att tanten, som stod vid den enda öppna kassan, hade en rabattkupong med bild på en glass. Hon ville självklart ha en glass och betala med glasskupongen, fast rabatten gällde en hel LÅDA med FYRA glassar och SÅ mycket glass äter hon INTE. Då blev det pappersarbete och matematik.

Kassör ett ropar därför en snabb liten fråga till kassör två:

"En glass minus rabatt delat på fyra eller låda delat på fyra minus rabatt delat på fyra eller låda minus rabatt och sen delat på fyra eller kan vi göra så?"

Kan inte nån hitta på en kassörvänlig rabattkampanj?

onsdag 30 juni 2010

catfight

Katterna slåss utanför mitt fönster. Precis som de gjorde hemma i Aprilia. För det var hemma, en hel vår var det hemma.

aftersun för hela slanten

Den där var fin va? Halva slanten kanske jag lägger på den.

Nu när det är tråkigt väder gör jag mest ingenting. Äter långfrukost (utan smör, för det tog slut igår och jag slutade jobbet kl 22) och lyssnar på någons playlist på spotify som inte är speciellt bra. Men det är rätt nice ändå!

Jag och Kati solade igår. Idag har hon solsting och jag en knalligt röd nyans. Nya accentfärgen serni. Ute är nya inne.

måndag 28 juni 2010

varför går tiden fortare ju äldre man blir?

Lite av det som hänt senaste tiden. Midsommar i skärgårn och sommarhäng (bör vara den korrekta benämningen) i Rålis. Jordgubbar har också hänt. Goda var de.

Snart är det sommarlov också, men jag tror att jag ska boka in fler arbetspass. Sex veckor har gått knäppt fort.

fredag 25 juni 2010

båt båt

Jag har en kvart på mig att packa, fixa till mig och dricka upp mitt jättevarma (jättevarma!) kaffe. Och just det, kliva upp också. Båten går snart! Woho skärgård!

Glad midsommar!

tisdag 22 juni 2010

det är inte målet som räknas, det är vägen dit

Jag är inte förkyld. Jag ska jobba idag och det ska bli så rooligt.

Imponerad av Johan som cyklat Vätternrundan! Tänk att cykla 30 mil för att hamna på samma ställe som man startade från. Envis?

Förresten kunde jag inte låta bli att mäta upp den sträcka jag cyklade när jag bodde i Tyresö. Det var någonstans mellan 6,5 och 7 km.

måndag 21 juni 2010

från lite olika dagar

Shit pommes frites, det är ju en boxer på glaset! Ser ni hunden?

Hej på er. Jag har tvättat, tittat på regnet, på en öl, några småpengar, botten av glaset och mig själv.

Idag gjorde vi klart en uppgift och det var bra. Sen gick jag och tränade och det var bättre. (Ignorerade att jag var lite mindre frisk igår, sov mycket och blev ompysslad av mormor och morfar, så kan man ha det!)

Förresten, jag måste hitta en bra bild på mig själv sen jag fick långt hår!