fredag 27 april 2012

Livet - sista ansökningsdag 16 april


Jag ska nu posta två länkar. Den första är ett inlägg på THS (Tekniska Högskolans Studentkår) om att KTH avskaffat valfrihet: [klick], och den andra är själva beslutet: [klick]. Sedan ska jag säga några saker. Är du nyfiken på vad det kan vara för saker så får du klicka på "läs mer" här nedanför.

Det är synd, KTH, att ni ramlat in i ett sådant beslut som på alla sätt hämmar inspiration, personlig utveckling och uppmuntran till vidareutbildning. Ett beslut som inte går att motivera, och som starkt kritiserats av alla inblandade sedan det först viskades om det. Nödvändigheten och samtidigt omöjligheten att ha sin framtid utstakad för de närmaste 65 åren vid sista ansökningsdag väller över mig som ett tungt täcke av beslutsångest. Livet - sista ansökningsdag 16 april.

Jag drar en lättnadens suck för att jag går ut nu istället för in, för att jag var en av de i denna sak lyckliga, vi som tycker om att lära oss och hade tillåtelse att göra det. Vi kunskapstörstare som hade KTH i ryggen. Ett lärosäte av denna kaliber bör motivera, inspirera och uppmuntra studenter till utbildning och stötta när det blir svårt. Ja, det är en hel Vetenskap och en Konst, men detta är väl något KTH bör stå för?

Självklart ska man läsa sina obligatoriska kurser men detta beslut är omotiverat. Jag är övertygad om att alla förlorar på detta. Vet du vad du ska göra om 65 år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar