söndag 14 oktober 2012

Födelsedagar!


Födelsedagar ska firas ordentligt, så efter födelsedagsföräldrafredagsfika med presentöppning och godsaker hamnade vi på Wijnjas vinkällare på Kungsholmen. Mycket trevligt. Så väldigt mycket trevligt att vi inte gjorde någonting alls i lördags och avrundade det med en tvåtimmars powernap, sedan blev det visserligen standup i Huddinge (Betnér och Nilsen, taskigt ljud och bedrövlig publik dock) och lite biljard, men då hade vi ju vilat färdigt.

Utöver det skulle jag ringa och gratta mamma på födelsedagen, men fick problem med att Huddinge tydligen ligger utanför min mottagningssfär (kvadratmetern innanför balkongdörren). Så när mamma tillslut fick tag på mig kände jag mig bra dum - är det något du vill säga till mig? Ja vad kan det tänkas vara jag vill säga till dig på din födelsedag... Skämskudde.

2 kommentarer:

  1. Det heter Tihi... har jag lärt mig! BTW Kära guddotter, Du är inte ensam. Din, numera senila..., Gudfar har glömt bort att systern, vad hon nu hette..., har fyllt år. Därmed har jag också lyckats glömma att gratta henne. Å andra sidan tröstar jag mig med att hon helst inte vill bli påmind om sin ålder... eller hur! Själv är jag ju precis tvärtom. Jag älskar att fylla år och i år vill jag ha nya hockeyskridskor i 43 års present! :-)

    SvaraRadera