onsdag 23 januari 2013

braåhagrejer


Jag fick nyligen ett samtal från chefen med lite planering inför nästa vecka och jag har såklart genast taggat till. A och O för att mina dagar ska fungera är en grymt strukturerad kalender, en som har en vecka per uppslag och dagarna i timindelade kolumner. Tyvärr har jag ännu ingenting att skriva i min fina välstrukturerade bortsett från måndagens upphetsat darriga "Jobbstart!" på klockan nio, så fram till dess får jag fylla mitt strukturbehov med andra saker. Bra att ha-grejer i handväskan.


Tvätta håret till exempel, är något man kan komma på att man glömt göra samma morgon som man ska hålla en jätteviktig presentation för ledningen och vill visa sig från sin allra mest putsade sida. Torrschampo - BAM!

Man kan även komma på där på tunnelbanan att nu när håret ser lika välordnat ut som presentationen man förberett, då matchar inte riktigt det där likbleka ansiktet. Solpuder. Vips ser man både fräsch och utvilad ut. 
En puff eau de toilette på det och så till och med doftar man som en vinnare. Dra upp den där kalendern sedan så ser du välförberedd ut också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar