onsdag 6 mars 2013

omstrukturering

Eftersom stor del av min tid just nu går åt till att vänta på att min dator ska levereras har jag också mycket tid till hands för funderingar och tumrullande analyser. Senast i raden av ämnen att fundera över är inredning, här illustrerat i Paint (hehe, nej, detta är inte mitt bästa). Vardagsrummet har fått ett ansiktslyft och blivit ett multi purpose-rum med plats för en himla massa middagsgäster (noterar nu att min uppfattning om "en himla massa" tydligen är fyra). Tavlor behöver komma upp på betongväggen på något sätt och för att öka allas excitement har jag också ritat dit ett vinställ. Det är ju trevligt om det skulle råka komma just en himla massa personer på middag.

Men vad hände med Chesterfieldsoffan, undrar alla som varit här. Jag ska kanske påpeka att detta infall egentligen kom för några månader sedan när jag träffades av nyheten att soffan skulle "hämtas imorgon", och jag insåg hur tomt det skulle se ut med en möbel i ett så stort rum.
Nu kom det ju ingen och hämtade den där soffan, men tanken kring vardagsrummet fanns kvar. Jag har mentalt provat att möblera in soffan överallt, en av tankarna är köket. Nog kan man se sig själv med en söndagsfrukost á la hotell och morgontidningen, ihopkurad där. Jag är framförallt nöjd med Audrey Hepburn-tavlan och den utanför-kanterna-fläckiga kudden :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar