lördag 25 juni 2011

killen i båten mår bra

Grillning på Gålös klippor
Fästingsamlarpromenad
Åååka pendeltåg!
Midsommarafton var ingen stor resdag, som mest var det två turister i butiken men det enda de undrade var vart alla hade tagit vägen. Jag reste alldeles för mycket däremot, till jobbet 05:30 och från jobbet 15:19. Jag hade hellre rest en midsommarstång bara.

Resan från jobbet var dock spännande. Ut på landet och allt. Jag satt ett bra tag på den där bussen, ända tills busschaffisen lutade sig ut och ropade Hörrö! Havsbade! Det hanns med både bryggfika och klippgrillning, småprat, tipsrunda, fiske och den fantastiska kombinationen dragspel och gitarr, Evert Taube, bortglömda texter och krackelerade röster. Dessutom såg jag film med pojkarna när energin tröt, varpå vi tryckte i oss varsin bit Toblerone för att kunna röja en stund till.

Under natten fick vi oväntat besök av sjöräddningen som parkerade sin helikopter på ena meden på bryggkanten, medan några neonklädda män med räddningsväskor älgade ner i en båt. Tydligen. Både jag och Max sov oss igenom hela eventet, som enligt ögonvittnena också ska ha resulterat i omkringflygande möbler och rådjur överallt ifrån samt att alla båtar lyftes upp ur vattnet av rotorblåsten och endast hölls kvar av tamparna i fören. Och i en av dem ska vi alltså ha sovit. Gott också. Typiskt att man alltid missar de roligaste grejerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar