söndag 24 juli 2011

är fortfarande fundersam över "pappa vill prata"



Min bror ringde mig precis.

Joar: Hej. Det är Joar.
Jag: Hej Joar, hur är läget?
Joar: Bra, men vill du komma och städa mitt rum och ta bort en hylla och sätta snäckor på väggen som vi har köpt i en affär i Grekland som är jättefinaaa...?
Jag: Är ni hemma nu redan? Hade ni det bra?
Joar: Ja vi kom hem halv två i natt och är jättetrötta och mamma och pappa bara sover och sover. Men vill du sätta snäckor på väggen då?
Jag: Klart jag vill det!
Joar: Fast vi måste städa först. Och ta bort hyllan. Max vill prata också, hejdå.
Jag: Men. Men? (Tänker: Nu!?)

Max: Hej!
Jag: Hej Max! Hade ni det bra i Grekland?
Max: Ja, de hade Magnum Vit. Det var det bästa. Kan vi komma och sova över hos dig ikväll?
Jag: Det går nog inte så bra för jag flyttstädar och har kaos här hemma, men jag kommer gärna till er.
Max: Ja vad bra, pappa vill prata. Vi ses sen!
Jag: Men. Men? (Tänker: Nu!?)

Jag: Hallå?

Jag: Hallå...?

Pappa (som väckt ur den djupaste sömn): Hallå?
Jag berättar.
Pappa: Har Joar ringt dig och sagt att du ska komma och städa hans rum?! Haha! Jenny! Joar har ringt Mathilda och sagt att hon ska komma och städa hans rum!
Jenny (som väckt ur den djupaste sömn): Va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar