söndag 21 augusti 2011

grow young

Hade jättetrevligt igår kväll, på Kakans födelsedagskräftskiva. Jag har alltid tyckt att kräftskivor är ett sånt där oförståeligt påhitt som vuxna pysslar med. Ni vet, som ost och vin-kvällar. Fast nu har jag flera gånger kommit på mig själv med en tre fyra ostar jag aldrig gillat i matkorgen på affärn, för här ska det mysas, ha tända ljus och kura på balkongen. Igår kom jag alltså på mig själv med 20 kinesiska jumbokräftor i högsta hugg, mitt i en diskussion med en liten kvinna i sextioårsåldern om vilka kräftor som fått flest getingar i Expressen. Då bestämde jag att jag inte skulle prata om kvällen med ord som väldigt och trevlig. Speciellt inte i den ordningen.

Alltså. Kakan hade fest igår. Det var fett!

Jag vet, man säger så. Fett. Jättekonstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar