onsdag 26 oktober 2011

delivery fail

Just nu, utanför fönstret. 
Det är en grå dag. En hund har skällt konstant i en halvtimme, ambulanserna avlöser varandra och regnet öser ner. Stämningen inomhus är rätt kylig också, vilket dels beror på ett ickefungerande leveransföretag och deras ickeexisterande kundtjänst, och dels att det lett till att S klev upp klockan fem imorse för att sitta på en stol nere vid porten (ja på riktigt, stolen har stått beredd i hallen hela natten) och vänta tills en eventuell budkille dök upp. Plötsligt står det "delivery fail" på hemsidan, och pengarna på telefonen har gått åt till väntetiden hos kundtjänst. 

Jag tror jag ska köpa med mig något sött från bageriet på väg hem... 

4 kommentarer:

  1. Du skriver helt underbart. Det är en ren fröjd att läsa om dina bravader och äventyr i Milano. Det lyser upp en tillsynes alldeles för tidigt kommen vinter. Hannes o Hilda frågar efter dig! Må gott och kom hem snart.

    // Morbror

    SvaraRadera
  2. Stackars Sandra! Köp något sött till henne också...

    SvaraRadera
  3. Tack Johan! Vad glad jag blir! Krama gulliganerna från mig, jag blir hemma rätt länge över jul/nyår :)

    Haha mamma! Det var såklart till henne jag tänkte!

    SvaraRadera
  4. hahaha ja du livet på en pinne.....

    SvaraRadera