måndag 17 oktober 2011

ni har frågat vad jag äter

Studielitteratur. 
Skolarbete. 
Skitdöd fågel med svamp- och grönsaksmoja och örtris. 
Jag äter väldigt vegetariskt här. Jag gillar kött, det är inte så. Djur har dock den egenheten att de lever och att man därför måste slakta dem på lämpligt vis innan det går att äta upp dem. Det är väldigt klurigt att slakta en oxe i vårt lilla kök utan att det blir väldigt stökigt. Dessutom får den inte plats i hissen. Nyss upptäckt nyhet på affärn: förslaktade djur av olika slag, men om vi fortfarande snackar oxe blir den istället väldigt besvärlig att få hem. Och så var det det där med hissen. Nej, ska det bli kött får det alltså bli ett djur modell mindre.

Jag har därför just tagit ur och tillagat någon form av medelstor höna, alternativt väldigt stor kyckling, vilket med ett kök på en halv kvadratmeter (ja, vi glider in och ut i sidled) ändå blev ett väldigt kletigt flertimmarsprojekt. Jag tror att det där med kött blir en exklusivitet i det här hushållet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar