fredag 16 december 2011

Första och förhoppningsvis sista salstentan, CAD

Till sist kom professorn med tentorna, bara en dryg timme sen vilket nästan måste anses vara i tid. Efter en utläggning av medellång och förvånansvärt lättförståelig sort kunde vi konstatera att han bestämt sig för att vi för enkelhetens och hans planerade fredagskvälls skull skulle samarbeta i grupper om tre, men lämna in varsitt resultat. Sagt och gjort (som Snille Snillrik skulle ha sagt). Min första italienska salstenta: check.

Efter det hade jag väldigt gärna gått och firat med, ni vet, ett glas någonstans. Men det visade sig att det var strejk idag igen, och just idag kunde lite vem som helst delta. Till exempel lokaltrafiken, affärerna och min energi.

Förresten tycker jag att ni ska kika på listan till höger, som jag alldeles nyss fyllde på med både morbror och faster.

-

Finally the professor came, just a little over an hour late, which almost has to be considered on time. After a surprisingly easy to understand monologue of medium length we understood that he had decided that we, for simplicity and his planned Friday night's sake, would collaborate in groups of three, but submit our own results. Said and done. My first Italian exam: check. 


After that, I would have loved to celebrate with a drink somewhere. But it turned out that it was a strike again today, that apparently anyone could join. For example, the public transport, the supermarkets and my energy. 


By the way, I think you should look at the list on the right, which I just now added my uncle and aunt to. They're in Swedish though. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar