måndag 27 maj 2013

egna ben

Ni som varit här hemma ser ju att det är en rätt gammal bild, innan omtapetsering och ommöblering. Men äsch, det är ju samma jag i alla fall.

Idag har min föregångare och ena mentor åkt till USA för att jobba i ett eller två år och tanken är alltså att jag nu ska stå på egna ben. Vilket jag ju faktiskt tycker att jag gör, men vetskapen att det sitter någon på armlängds avstånd "utifall att" har ju varit en trygghet. Ni som hört lite mer vet att jag jobbar med prototypframtagningen av nya generationens lastbilar på Scania, och att jag gör det på distans genom satelliten på Xdins kontor i Kista. Mycket skönt att slippa pendla till Södertälje varje dag, även om jag uppskattar en utflykt once in a while. Och det går bra, givetvis är det en liten startsträcka när man är ny, men saker och ting börjar falla på plats i allt högre grad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar