tisdag 4 juni 2013

infall och nycker uppifrån

14:50 Nu har jag precis lyckats knyta ihop en av de största beställningarna i mannaminne (i mitt dito i alla fall). Jag befinner mig på låneplats på Scania och för tillfället med näsan i en alldeles för odetaljerad karta över området. Med hjälp av den odetaljerade kartan ska jag gå en sträcka som enkelt kan köras på tre minuter, men som per apostlahästar tar väldigt mycket längre tid eftersom Scania inte är gjort för icke bilburna. Jag tänker att jag kan få äta en glass på vägen till det mötet.

15:30 Nej inte hanns det med någon glass inte men det var nog lika bra med den blåsten och tidsbristen, och jag kliver in på mötet högst punktligt. Jag har fått veta att jag ska bli utlånad till en annan grupp några timmar i veckan och är här för att få reda på vad jag ska göra då. Experten som ska förklara vad som ska göras tror att jag ska jobba heltid med detta året ut, minst.

16:50 Mötet är avklarat och jag sitter och funderar på pendeltåget på väg hem från Scania. Vad var det egentligen de sa? Vad var det de ville att jag skulle göra? Jag sneglar på min nyärvda mapp. Vad kan de tänka att jag kan bidra med? Att sätta en designer på ett sånt här uppdrag är antingen genialiskt eller motsatsen, och visst blev jag lite nyfiken när de kläckte ur sig något om underlag för marknadsföringsmaterial. Jag kan absolut tänka mig att kalla mig AD, men trettio sekunder senare var jag helt införstådd med att så inte var fallet, utan här handlar det om att göra ritningar på prylar som gömt sig i Scanias bottenlösa hav av ostrukturerade gömställen. Jag är inte ens säker på att jag förstår vad de menar att de behöver hjälp med.

En sak är säker. Den där bordsbokningen 19:30 hägrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar