måndag 17 juni 2013

måndagsregn


Äntligen måndag igen, tycker ni inte? Visserligen regn ute, men hos mig skiner alltid solen!  Idag sitter jag, skyddad från måndagsösregnet, återigen i Scaniaverkstan och jobbar från en hopplockad arbetsstation. Jag gillar på sätt och vis att jag sitter helt ostörd med hög musik i lurarna med ett gäng prototyplastbilar på armlängds avstånd. Prototyper som jag varit med och åstadkommit! Då får man snacka av sig på rasten istället.

Jag har just satt igång med en ny beställning vilket är den egentliga anledningen till att jag sitter så nära prototyperna (facit). Jag har nu fått gå lite djupare i genomförandeprocessen och tar vid redan vid det första beställningsdokumentet (detektivarbetet) istället för, som tidigare, att bara spotta ur mig en massa redan specade prylar. Spännande!

För övrigt blir måndag-tisdag enligt planen riktigt långa dagar för mig, dels för att samla ihop några timmar för att kunna gå lite tidigare på torsdag men också för att pojken min sover borta på grund av jobb. Så jag passar på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar