måndag 25 februari 2013

sambandscentralen, mobila enheten

Välkommen till ännu en ny vecka! Den här veckan bjuder på nya utmaningar för min del, eftersom jag och en kollega tagit över ett lite mer administrativt internt uppdrag efter en som nu är mammaledig (tills vi blir med egna uppdrag). När dagen började kallade jag det dock "tills vi blir med riktiga uppdrag", men det fick jag äta upp ganska snabbt. Uppradat på skrivbordet (lite för noggrannt för att se hälsosamt ut ser jag nu) står en kaffekopp, en jobbtelefon, en privattelefon, en kalender och två pennor (utifall att den ena plötsligt skulle svika mig mitt i en väldigt viktig anteckning).


Det betyder att jag just nu mest kutar runt till personerna på min att-prata-med-lista, med mina två telefoner som det ständigt rings till och från (att lyckas hantera telefonerna i lugn och ro är ett rent konststycke). Cred till dem vars yrke går ut på detta! Bortsett från att nästan ständigt ha någon på tråden blir det också mycket mail- och dokumentskrivning, ytterligare någonting jag som konstruktör är helt ovan vid. Visst, det går en del mail och telefonsamtal under produktutvecklingsprocessen, men redan efter en halvdag med detta har jag förmodligen överstigit det normala under ett halvårs projekt. De andra tyst tänkande och fundersamt klickande konstruktörerna här i min lilla datasal måste ha blivit chockerade över glöden på mitt tangentbord som bränt mina fingertoppar sedan tidigt imorse. 
Uppdraget innebär också en helt ny dimension i skvallerhantering. Plötsligt har fikarasterna blivit ovärderliga i yrkesutövningen, eftersom det som sägs då sägs under lite ärligare och enklare former. Man kan säga att jag övar mig i lyhördhet och småprat denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar