torsdag 21 februari 2013

träning


Häromdagen sprang jag in i en gammal träningskompis efter ett långt och alldeles för inspirerat besök på mataffären - han påväg till ett träningsläger även jag blivit inbjuden att delta på, jag med siktet inställt på en jättelång söndagsfrukost. Det var nog första gången jag uttryckligen sagt att jag behövt lägga ner aikido och nu istället är på jakt efter en tillika rolig och (för mina pajade knän) möjlig träningsform. Det var så definitivt och lite känslosamt att erkänna.
Vad kan jag då träna? Sjukgymnasten har föreslagit alternativen ”försiktig simning” och ”lätt cykling”, vilket inte alls känns spännande för en som kampsportat flera timmar om dagen flera dagar i veckan och lättat upp det med 45 minuters morgonsim fem gånger i veckan och gympa två gånger i veckan. Kan det vara därför knäna tröttnade förresten? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar