onsdag 12 juni 2013

downtime


Just nu sitter jag och drömmer mig bort till sandstränder och små kuststäder med vita stenhus medan jag knappar in kolumer med siffror i ett grått Excelark.

Tyvärr hamnar man lite mellan stolarna ibland, vilket jag har en känsla av är fallet nu. Med två parallellgående projekt, en bytlåning som de kallar det, gäller det att uptime i det ena är downtime i det andra. Ett drömscenario för mig som alltid har en tendens att hamna i lägen då jag måste invänta andras resultat, så i teorin skulle jag under dessa lägen kunna jobba med det andra projektet. I praktiken blev det dödläge i båda samtidigt, och nästa vecka blir körig.

Sedan blir det inte enklare av att den här lilla charmknutten till dialogruta poppar upp titt som tätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar