torsdag 15 augusti 2013

eliminerar negativiteter


Minus för att det fortfarande suckas ljudligt i landskapet! Jag trodde väl att fyra veckors semester var det som behövdes för att de stressade stackarna skulle få vila upp sig och få lite solsken både utanpå och inuti. Kanske var det så, åtminstone fram tills att klockan ringde den där första måndagsmorgonen, för de mörka molnen som lämnades på kontoret sista dagen innan semestern verkade ha stannat kvar för att möta upp sin ägare inför jobbstarten. Som att uppstartsrutinen från att man tjavar in genom dörren är att hänga av sig, lämna matlådan i kylen och hämta en kopp kaffe och ett stressmoln medan datorn sakta tuggar igång inför dagen. 
Jag har för mitt eget välmåendes skull därför just inhandlat ett par schyssta om än något dyrare hörlurar som inte bara ser bra ut och ger mig möjligheten att lyssna på musik, utan de ska också få agera avskärmare när det behövs. Jag räknar med att jag hädanefter är en gladare människa inombords när dagen lider mot sitt slut, eftersom jag sluppit lyssna till ilskna HHHHHHHHH! hela dagen. 

1 kommentar:

  1. Såååå fina! Jag skulle kunna ha dem som diadem...;)

    SvaraRadera