lördag 30 november 2013

Cliffhangern!



Till min lilla prinsessa stod det på kortet. Tänk, jag är en liten prinsessa!

Efter en god middag på stan med prinsen kom vi hem, lagom sent med tanke på att väckarklockan stod på 06:00, och jag skulle precis krypa ner under täcket när jag upptäckte att det låg ett rosa litet kort på kudden! Till min lilla prinsessa! 

Opera! 

Jag har avvaktat med att berätta slutet av den här cliffhangern eftersom vi inte bokat in någonting förrän alldeles nyligt. Men nu har vi bokat - det blir Nötknäpparen på Kungliga Operan i januari!

Detta, som så mycket annat, har vi faktiskt pratat om att göra någon gång och det ska bli riktigt riktigt roligt! Jag var på opera en gång med skolan någon gång i typ högstadiet, då var det Trollflöjten i modern tappning. Jag minns hur mitt högstadiejag blev högst bekymrad över det faktum att skogen där Papageno hittar flöjten var utbytt mot en helkaklad och lysrörsbelyst kebaberia. Mamma, som var med, fick nog med sig en inte helt nöjd ung dam hem. Idag skulle jag säkert kunna uppskatta sådana tolkningar, men efter en termins Trollflöjtsstudier och skolpjäser skar det sig när lysrören i kakelskogen blinkade igång i det som var menat som terminens crescendo.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar