tisdag 3 december 2013

mötisdagen (pun intended)


En helt normal arbetsdag på Scania, här i form av idag. I vanliga fall sitter jag ju mest och ritar grejer på datorn*/mockup-cadar**, artiklar som ska tillverkas för prototypbyggnation, men tisdagar på Scania är exceptionella. Mötesdagen även kallad.

Fascinerande många koppar kaffe kan man tydligen få ner under en sådan här dag, så för sakens skull lägger jag till ordet KAFFE då de flesta hämtar just en kopp kaffe under dagen. Kaffet är dock odrickbart, så jag lägger också in ordet TE när jag hämtar en kopp te.

6:00 Snooze...
6:56 Oh shit oh shit var är passerkortet!?-spurten till tåget.
8:15 Uppstart, mailkoll. KAFFE "så man kommer igång"
8:30 Avstämningsmöte i verkstan.
8:45 Avstämningsmöte med gruppen.
9:00 Det heliga förmiddagsfikat Stylingmöte, en TE i farten. KAFFE
10:00 Jobba.
11:00 Lunch. KAFFE på maten
12:00 Gruppmöte.
13:00 Teknikmöte Möte om bildmaterial. KAFFE på rasten "för att hålla sig vaken på teknikmötet"
14:00 Det heliga eftermiddagsfikat Förlängt möte om bildmaterial. KAFFE
15:30 Hämta mina nytillverkade artiklar från andra verkstan
16:00 Jobba, jäkla skit nu har caféet stängt. De flesta går hem. TE kanske mättar lite?

*Icke-ingenjörsversion
**Ingenjörsversion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar