måndag 9 december 2013

tips för pigga lyssnarmöten?

DN anser att nu är det nog.
Jag har med värkande ögon just sluppit ut från ett timlångt, fast riktigt intressant, möte. Om det då inte vore för den enorma tröttheten som gäckat mig med osammanhängande meningar hela dagen. Tänk att det ska vara så svårt att piggt delta i möten av den här typen, lyssna, begrunda under långa konstpauser, utan att det börjar tynga i ögonlocken. Jag tog ju dessutom lite sovmorgon imorse och gick inte upp förrän 05:30, det tycker jag man får på måndagar. 
Hur går det med julklapparna för er?
Jag har köpt en och känner mig oerhört duktig! Den är till en bror, mer säger jag inte. Planen är att vi ska röja i Kista Galleria någon kväll och bocka av helst alla (men minst nästan alla) på julklappslistan. Vi tänkte försöka ligga steget före de panikslagna sistaminutenshopparna den 23 december och istället ägna den dagen åt att äta upp pepparkaksdegen, slå in paket och mysa. I ”mysa” inkluderar jag även inslag som varm choklad och en promenad i ett näst intill folktomt Gamla Stan där det ska falla såna där stora och långsamma snöflingor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar