onsdag 11 december 2013

viktiga åtaganden

Styrelsemöte med aikidon ikväll med sushi, lite småprat och viktiga frågeställningar. Tydligen har styrelsemötena blivit enormt mycket mer effektiva sedan jag började, på gott och ont nu eftersom jag känner att jag har mindre och mindre insikt i klubben och vad som faktiskt händer på mattan. En styrelse fungerar som bäst när man har stenkoll på läget. 
En del av mig håller krampartat fast i den sista lilla kontakten med aikidon, medan en annan del av mig försöker prata förnuft i den första och få den att inse att klubben nog skulle må bättre av en aktiv medlem i styrelsen. Jag har lite svårt att släppa taget, ni vet ju hur lång tid det tog för mig att fatta att mina knän inte höll för träningsformen längre. I sinom tid kommer jag att avsluta min styrelsekarriär på klubben eftersom jag vill dem det bästa, och är kanske något dumdristig nu men jag tänker inte ge upp drömmen om att en dag kunna kasta runt folk på mattan igen. Till dess fortsätter jag väl med rehabträningen, som jag till och från har hållit på med sedan typ tre-fyra år tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar