lördag 28 maj 2011

osugen

Hellre
Ikväll är det tentapub och vad trevligt det hade varit att sitta på en halvlugn pub, dricka nån öl, snacka lite skit... men tentapuben är festernas fest så förväntningarna är så höga att man får svindel och ramlar ner. Jag är inte sugen på en sån fest. Pepparå! tänker jag. Näh! svarar både kropp och sinne. 

Nu har jag i alla fall bytt om. Byxor modell långa, en vit topp av trevlig sort och raggsockor. Nej förresten, skor är bättre. Byter. Kallt ser det ut att vara också, kanske raggsockor i skorna? Jacka verkar bra, kanske en tjocktröja under när jag ändå håller på och pre-fryser. Borde man inte ha kjol förresten? 

När jag nu står framför spegeln och betraktar min motsägelsefulla skapelse ser det ju rätt kul ut, och det är ju just kul det ska vara att gå på det där nedrans festeländet. Ta fram det bästa humör du har. Hurra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar