söndag 8 september 2013

i Hallen

Hösten är på kraftigt intågande och år efter annat infinner sig behovet av att organisera, precis som jag pratade om för inte alltför länge sedan när jag för första gången i mitt liv köpte kläder á la office chic istället för färgglada pennset som förberedelse inför skolstarten JOBBstarten. Men den här gången fick jag i alla fall bruk för verktyg och råa material och någonting säger mig att det om något kan vara den felande länken mellan att tro att jag ska bli organiserad och att faktiskt bli det. I hallen hänger nu två lådor i vilka brev och tidningar ska hamna, och förhoppningsvis medföra en lite renare köksbänk och en lite enklare räkningshantering.

För övrigt har sommaren just kommit tillbaka till Stockholm. Hej kjolar och linnen, hej då jackor och strumpor i skorna!



 
Lådorna är från Granit. 

Som ni ser har det också kommit upp en liten nyckelkrok. Det är för att pojken min alltid ägnar några panikartade klappa-på-alla-fickor-sekunder innan han kliver ut genom dörren, vilket ibland sker samtidigt som han kutar runt till platser där gårdagens kläder kan ha hamnat för att undersöka de fickorna också.

Inte för att jag skulle göra något sådant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar