söndag 13 oktober 2013

han är mycket äldre än jag, i alla fall i en månad till...

Ofokuserade rödbetor (hehe skärp er liksom, gästerna kommer ju snart!)
Det är sällsynt men den här gången hade jag faktiskt fler idéer på födelsedagspresent än jag visste att jag kunde genomföra! Ett kärt besvär. Även om jag hade någon tanke eller två på prylar är det till syvende och sist roligare att både få och ge en upplevelse.

Så dagen före D Day, eller ska vi kalla det B Day (höhö), rövade jag bort soon-to-be 25-åringen och att döma av min egen uppspelthet i flera dagar innan själva händelsen är det svårt att avgöra vem som fick ut mesta nöjet. Jag hade bokat bord på Magic Bar (norra Europas enda restaurang med trolleritema, står det på hemsidan) där vi fick tvårätters mellan magishowerna. Kvällens huvudnummer var en mentalist som vunnit Uri Gellers europeiska tävling på nämnda tema, om någon av er är insatt i den magiska världen. Coolt!

Bilderna är från den trerättersmiddag vi hade för släkten på självaste B Day. Mammainfo: Pumpasoppa, laxpaket med mandelpotatis, fänkål och rödbetssallad, och kalastårta.

 Halvfärdiga dukningen. Ja, jag rättade givetvis till den där skeden som inte ligger i linje med de andra.

1 kommentar: