lördag 18 januari 2014

AW

Bild lånad från Metro

Jag måste erkänna att jag var lite förvånad över valet av afterwork-restaurang, men det är klart, såhär i efterhand kan jag inte tänka mig något bättre. Aifur, vikingarestaurangen i Gamla Stan, bjöd på både häftiga och konversationseggande miljöer, toppenservice (!) och fantastisk mat (!). Cred. Det övriga sällskapet valde den för kvällen särskilt rekommenderade trerättersmenyn och verkade väldigt belåtna med det, men själv fastnade jag för hjortfilén med palsternackspuré och svarta vinbär och det rekommenderas starkt! De som satt längst ut vid bordet hade dock svårt att höra vad som sades, och vi andra fick då och då klämma i ifrån tårna för att de skulle höra oss, så idag är jag allt lite hes.

Vi konstaterade också att man på vikingatiden hade extremt välutvecklade instrument, exempelvis ett ihopfällbart trumset i glansig metall. Vi drog slutsatsen att det var en vikingahövdings exklusiva reseunderhållningsinstrument, däremot hade de mitt i all högteknologisk instrumentutveckling glömt bort att hitta på den tredje och fjärde tanden på gafflarna, så det här med att äta tog sin lilla tid och krävde viss koncentration och finess.

Som avrundning gick vi till Reisen hotell och med den lite jazziga och sköna stämningen var det perfekt, men tyvärr hade de bara whiskeydrinkar på drinklistan så de fick de behålla.

1 kommentar:

  1. Alltså du skriver så himla bra! Jag skrattar ju sönder mig

    SvaraRadera